Ważny komunikat dotyczący funkcjonowania MOPS od dnia 22 kwietnia 2020r.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r. poz. 697) urzędy oraz jednostki organizacyjne wykonujące zadania o charakterze publicznym mają wykonywać je „w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów”.

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie działając na podstawie § 13 ust. 3 ww. rozporządzenia informuje, że do odwołania MOPS w Wejherowie wykonuje większość zadań w sposób wyłączający bezpośrednią obsługę interesantów.

Klienci Ośrodka proszeni są o załatwianie spraw:

  • telefonicznie (w godzinach pracy Ośrodka) pod numerami:

58 677 79 60 – sekretariat ogólny

58 677 79 80 – świadczenia rodzinne

58 677 79 84 – fundusz alimentacyjny

58 677 79 63 – koordynator pomocy społecznej

  • przez platformę ePUAP (ePUAP: MOPSWejherowo),
  • drogą elektroniczną na adres: sekretariat@mops.wejherowo.pl ze wskazaniem w tytule lub treści wiadomości którego działu dotyczy sprawa,
  • drogą pocztową na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kusocińskiego 17, 84 – 200 Wejherowo,
  • poprzez pozostawienie dokumentów w Skrzynce Podawczej znajdującej się na parterze w budynku Ośrodka  przy ul. Kusocińskiego 17 (w godzinach pracy Ośrodka). Dokumenty będą wyjmowane następnego dnia roboczego i rejestrowane z faktyczną datą wpływu do Ośrodku.

W wyjątkowych, nagłych sytuacjach klienci przyjmowani są osobiście na parterze budynku w punkcie obsługi klienta. Podczas wizyty w Ośrodku konieczne jest zachowanie niezbędnych środków bezpieczeństwa, tj. w szczególności zachowanie odstępu od pozostałych osób (min. 2 m), oraz zakrycie nosa i ust. W punkcie obsługi może znajdować się wyłącznie jedna osoba.

Wypłaty świadczeń realizowane są na podane konta bankowe. W wyjątkowych sytuacjach świadczenia wypłacane są w kasie Ośrodka zgodnie z obowiązującym harmonogramem. Prosimy wszystkich świadczeniobiorców o podawanie numerów kont w celu bezpieczniejszego odbierania świadczeń. Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa przy kasie znajdować się może jedna osoba.

W trosce o Państwa bezpieczeństwo, jeszcze raz apelujemy o załatwianie spraw bez konieczności wizyty w Ośrodku.

Dziękujemy za zrozumienie i liczymy na współpracę.

TELEFON ZAUFANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Masz problem? Czujesz smutek, złość, bezsilność? Skontaktuj się z nami.

Jesteśmy grupą osób pomagających poradzić sobie w trudnych sytuacjach. Możesz opowiedzieć nam o tym, co przeżywasz…

Zadzwoń: 116 111

Anonimowo
Bezpłatnie
Chętnie i Cierpliwie
Dyskretnie

Dostępność 116 111 w najbliższych dniach

Kochani, Na ten moment Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 działa bez zmian- 24H/7. O wszelkich zmianach będziemy Was informować na bieżąco. Wiemy, że najbliższy czas może być dla nas wszystkich trudny, dlatego zachęcamy Was do kontaktu z nami, gdybyście potrzebowali o czymś porozmawiać. Przed Wami 2 tygodnie bez nauki w szkole- to bardzo ważne, abyście w tym czasie byli szczególnie ostrożni i stosowali się do zaleceń. Postarajcie się ograniczyć do minimum przebywanie w większych skupiskach ludzi i zostańcie w domach na tyle, na ile to możliwe. Zawalczmy w ten sposób o to, żeby ta niekomfortowa sytuacja trwała jak najkrócej. Druga szalenie ważna sprawa to dbanie o naszą higienę bardziej niż dotychczas. Myjcie często ręce!:) Podobno wystarczy 2 razy zaśpiewać „Sto lat” lub refren piosenki „Biała armia” Bajm w trakcie mycia rąk, by minęło potrzebne 30 sekund. Możecie także podstawić w to miejsce swój ulubiony kawałek:). Poza tym, dużo wypoczywajcie, dbajcie o siebie, nadrabiajcie zaległości szkolne (kto musi;)) i dzwońcie do nas o każdej porze dnia i nocy:). Jesteśmy z Wami, Zespół 116 111.

www.116111.pl

niebieska linia

W związku z trwającą epidemią udostępniamy poniżej dane kontaktowe Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”.

Poradnia Telefoniczna działa zgodnie z harmonogramem, a więc 7 dni w tygodniu w godzinach 12.00 – 18.00
pod nr tel. 22 668 70 00.
Przypominamy, iż  infolinia przeznaczona jest dla wszystkich osób pokrzywdzonych przestępstwem, w tym ze szczególnym uwzględnieniem osób doświadczających przemocy w rodzinie oraz jej świadków.

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
„NIEBIESKA LINIA” oferuje pomoc osobom doznającym przemocy, świadkom przemocy oraz osobom poszukującym informacji i sposobów przeciwdziałania przemocy w rodzinie poprzez:

INFOLINIĘ: 22 – 668 – 70 – 00 czynny całą dobę

PORADY PRAWNIKÓW: prawnicy@niebieskalinia.pl

PORADY PSYCHOLOGA: poradnia@niebieskalinia.pl

e – mail: niebieskalinia@niebieskalinia.info

Pełna oferta Pogotowia „Niebieska Linia” na stronie:

www.niebieskalinia.info                          www.niebieskalinia.pl

dodatkowy numer dyżurny

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie uruchomił dodatkowy telefon dyżurny 58 677 79 60, który w sytuacji kryzysowej – po godzinach pracy ośrodka – zostanie przekierowany na numer alarmowy.

Zwracamy uwagę, że numer dyżurny, czynny w godz. 15.30 -19.00, przeznaczony jest wyłącznie dla samotnych osób w podeszłym wieku powyżej 65 roku życia, nie posiadających rodziny, nie mogących poruszać się samodzielnie i nie mających możliwości zabezpieczenia swoich potrzeb w ramach pomocy sąsiedzkiej.

Pracownicy socjalni i wolontariusze apelują o bardzo dokładne rozważenie czy osoba wykonująca telefon, nie ma innej możliwości zabezpieczenia swoich podstawowych potrzeb. Duża liczba nieuzasadnionych zgłoszeń spowoduje, że pomocy mogą nie otrzymać na czas osoby naprawdę tego potrzebujące.