Deklaracja Dostępności

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie ma zastosowanie do mops.wejherowo.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 2020-01-01
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-05-20

 

Stan dostępności cyfrowej

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Niedostępne treści:

 

  • Pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne. Wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiło wpływ na ich docelową treść i kształt.
  • Posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości integracji.
  • Zamieszczone na stronie dokumenty w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
  • Nie dla wszystkich linków został określony ich cel.
  • Mapa lokalizacji budynków biurowych nie jest dostępna.
  • Opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Filmy zamieszczone na serwisie nie posiadają napisów czy innych wymaganych elementów.
  • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie ma prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. (Jeżeli wystąpi potrzeba wglądu do nich, prosimy o kontakt.)

 

Przygotowanie deklaracji dostępności

 

  • data sporządzenia deklaracji: 2023-03-31.
  • data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-28

 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością cyfrową strony internetowej prosimy o kontakt mailowy: sekretariat@mops.wejherowo.pl lub telefoniczny 58 677 79 60.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostepnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej.

 

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu na przykład przez odczytanie dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp.

 

Zgłaszając powinno zawierać:

  • Imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
  • Dane kontaktowe (np. numer telefonu, adres email),
  • Dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • Opis na czym polega problem i w jaki sposób jego rozwiązania byłby najwygodniejsze.

 

Odpowiedź na zgłoszenie zostanie udzielona jak najszybciej jest to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

 

Jeżeli ten termin będzie dla Urzędu zbyt krótki poinformuje on o tym. W treści zawrze nowy termin, do którego zostaną poprawione zgłoszone problemy lub alternatywny sposób udostępnienia treści. Wspomniany termin nie będzie dłuższy niż dwa miesiące.

 

Jeżeli Urząd nie będzie w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

 

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewniania dostępności cyfrowej lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej przez kontakt mailowy: sekretariat@mops.wejherowo.pl lub telefoniczny 58 677 79 60.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. (https://bip.brpo.gov.pl/pl)

 

 

 

DOSTĘPNOŚC ARCHITEKTONICZNA

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie

 Adres siedziby: ul. Kusocińskiego 17, Wejherowo

 

Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie składa się z parteru oraz pierwszego piętra.

Do obiektu prowadzą dwa wejścia oznaczane tablicą urzędową oraz przystosowane dla osób poruszających się na wózku. Pierwsze wejście główne mieści się na środku. Drugie wejście poboczne usytułowane jest po prawej stronie.

Budynek nie posiada windy. Przy schodach prowadzących na pierwsze piętro jest pojazd zwany schodołazem. Klatka oraz dalsza część budynku mieszczą się za zabezpieczonymi drzwiami. Otworzyć je można tylko przy pomocy czytnika kart.

Wejście drugie prowadzi do kasy oraz sali obsługi klientów, gdzie można uzyskać wszelkie informacje. Sekretariat jest na pierwszym piętrze budynku.

Boksy oraz przejścia są dostosowane dla osób poruszających się na wózku.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

 

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

W punkcie obsługi klienta można skorzystać z pętli indukcyjnej.  

W budynku nie ma możliwości skorzystania z usługi tłumacza języka migowego. Po zgłoszeniu zapotrzebowania na skorzystanie z tłumacza usługa zostanie udostępniona w godzinach pracy urzędu.

Obok budynku znajduje się parking dla samochodów osobowych, na którym nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością.